צורב ? מגרד ? יבש בעין ? במיוחד בקיץ ?

בקיץ ועם בוא החופש בגדול כולנו נהנים יותר מבילוי בחוץ, בים, בבריכה, בחיק הטבע ומרבים לנסוע לחו"ל. תסמיני העין היבשה לסובלים ממנה מתגברים במיוחד בתקופת הקיץ
Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp
Share on print

קבלו 10 טיפים חשובים לשמירה, להקלה ומניעה של עיניים יבשות בתקופת בקיץ:

1. הקפידו תמיד להגן על עיניכם מפני קרינת UV ע"י הרכבת משקפי שמש ורצוי כאלה עם מגני צד בזמן פעילות בחוץ, בים או בבריכה  או בזמן הנסיעה ברכב.

2. כדי למנוע החמרת התסמינים כגון צריבה גרוד או גירוי בעין, בעת בילוי בים או בבריכה: מומלץ להשתמש בטיפות של תחליפי דמעות לפני הרכבת משקפי שחייה וכניסה למים. תחליף הדמעות ימנע מגע ישיר של הכלור המצוי בבריכות או מי המלח שבים, עם משטח העין. שטפו את העיניים במים נקיים לאחר היציאה מהבריכה או הים, ובמידת הצורך הזליפו שוב טיפות תחליף דמעות.

3. רצוי להימנע משכיבה ממושכת על הגב כשהפנים מופנות ישירות לשמש  כדי למנוע פגיעה ברשתית של הקרינה החודרת דרך העפעפיים.

4. הפחיתו ככל האפשר את השימוש בעדשות מגע, העדיפי להשתמש במשקפיים כשאפשר במיוחד בזמן שחייה בים או בבריכה.

5. אוויר המזגנים בחדרים או במכוניות מגביר את תסמיני העין היבשה. יש להימנע מלחשוף את העיניים למשב רוח ישיר מהמזגן בבית, בעבודה ובעת הנהיגה ברכב.

6. בטיסות לחו"ל :האוויר במטוס  יבש וגורם להחמרת תסמיני העין היבשה. שימוש בטיפות תחליפי דמעות בטיסות יכול להקל מאוד, בעיקר למרכיבי עדשות מגע. במקרים כאלה מומלץ להשתמש בטיפות  ללא חומר משמר, המוגשות בבקבוקונים חד יומיים: עם פיה חלקה למניעת פציעות בעין. הניתנים לנשיאה בכיס או הארנק.

7. לסובלים מתסמיני עין יבשה מומלץ במיוחד להיוועץ עם רופא בטרם נסיעה לחו"ל או טיול  ולהצטייד במוצרים להקלה בעין יבשה בנוסף לתכשירים נגד אלרגיה ודלקת שרבים נוהגים לקחת איתם במקרים כאלה.

10 טיפים חשובים לשמירה, להקלה ומניעה של עיניים יבשות בתקופת בקיץ

8. איפור נכון בקיץ : בקיץ בשל החום והלחות לאיפור יש נטייה להימרח ולהתמוסס ובכך לסתום את בלוטות החלב של העפעפיים (הנקראות בלוטות המיבומיאן), המספקות את שכבת ההגנה השומנית של דוק הדמעות, לפיכך מומלץ להפחית באיפור סביב העיניים ובמיוחד לא למרוח איילינר בתוך העין.

9. הקפידו על תזונה נכונה: העשירו את מזונכם באכילת פירות וירקות בצבעים שונים המכילים ויטמינים חיוניים ואנטי אוקסידנטים חשובים כגון: לוטאין ובטאקרוטן החשובים לבריאות העיניים. כמו כן גוונו את התפריט שלכם ע"י מזונות העשירים באומגה 3 וויטמין A ממקורות תזונתיים שונים כגון: דגי מים עמוקים, אגוזי מלך, המוכחים מחקרית כמועילים לעיניים ומפחיתים סיכון לעין יבשה.

10. הקפידו על שתיית מים מרובה! בקיץ  בגלל החום אנו נוטים לאבד נוזלים מגופינו בקצב מוגבר בשל הזעה ואידוי. התייבשות כשלעצמה מהווה גורם לעיניים יבשות.

מוזמנים לשתף

Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp
Share on print

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

הנכם מוזמנים לשיחה ששווה לכם בריאות
לייעוץ ומידע התקשרו 1-800-800-678

הנכם מוזמנים לשיחה
ששווה לכם בריאות
לייעוץ ומידע התקשרו
1-800-800-678

מדיטק- לבריאותך חייג עכשיו 1-800-800-678