אשה רוכבת על אופניים

די-ויט D-VIT

התנועה זורמת

אשה

די-ויט D-VIT

התנועה זורמת

ויטמין D3 לסיוע במניעה של כ- 30% משברי צוואר הירך והשלמת הטיפול באוסטיאופורוזיס

במדינה שטופת שמש כמו ישראל , מי צריך תוספת בוויטמין D?

תתפלאו!

לוויטמין D תפקיד חשוב בשמירה על העצם. הגוף זקוק לוויטמין D לספיגה תקינה של סידן . ילדים זקוקים לוויטמין D לבנית עצמות ומבוגרים זקוקים לו לשמירה על עצמות חזקות ובריאות . מחקרים הראו שרמות נמוכות של וויטמין D בגוף פוגעות בצפיפות העצם ומעלות את הסיכון לשברים כתוצאה מאוסטאופורוזיס.

אורח החיים המודרני סוגר אותנו בבתים ומשרדים , אנו מגנים על עצמנו במוצרים המכילים מסנני קרינה ובסופו של דבר , גופנו לא נחשף לשמש ברמה המאפשרת ייצור וויטמין D3, שהוא הצורה הפעילה של וויטמין D ברמה מספקת.

די-ויט משלים את החסר!

D-VIT מכיל ויטמין D3 החיוני לבניית העצם

ויטמין D3 -מעודד ומווסת ספיגת סידן. ויטמין D3 הוא צורתו הטבעית של הוויטמין בגוף ולכן ספיגתו יעילה ביותר. הוויטמין נוצר בגופנו בעור בעקבות חשיפה לשמש. חשיפה לאור השמש יעילה רק כאשר העור נחשף לקרינה אולטרה סגולה. קרינה זו מסופקת רק כאשר השמש נמצאת גבוהה בשמיים, כלומר למשך כמה שעות מעטות בכל יום, בעיקר בקיץ. גורמים נוספים המשפיעים על מידת יכולתו של העור לייצר ויטמין D3 בעזרת השמש, הם צבע העור (מלנין-חוסם את מרבית הקרינה האולטרה סגולה ולכן אצל כהי העור חוסר בוויטמין D נפוץ יותר) ושימוש במקדמי הגנה.

ויטמין D3 בעל פרופיל בטיחותי גבוה

לנוחיותכם קיימות ארבע פרזנטציות של D-VIT

די-ויט 200 טיפות

כל טיפה מכילה 200 IU ויטמין D3, בסביבת שמן זית פרמקופיאלי, בעל טעם משופר וללא ריח לוואי, לספיגה משופרת והיענות גבוהה לטיפול. בקבוקון לחיץ, נוח לטפטוף.

 

טיפות ויטמין D3

די-ויט 400 טיפות

כל טיפה מכילה 400 IU ויטמין D3, בסביבת שמן זית פרמקופיאלי, בעל טעם משופר וללא ריח לוואי, לספיגה משופרת והיענות גבוהה לטיפול. בקבוקון לחיץ, נוח לטפטוף.

 

טיפות ויטמין D3

די-ויט 200 טיפות

כל טיפה מכילה 200 IU ויטמין D3, בסביבת שמן זית פרמקופיאלי, בעל טעם משופר וללא ריח לוואי, לספיגה משופרת והיענות גבוהה לטיפול. בקבוקון לחיץ, נוח לטפטוף.

 

טיפות ויטמין D3

די-ויט 400 טיפות

כל טיפה מכילה 400 IU ויטמין D3, בסביבת שמן זית פרמקופיאלי, בעל טעם משופר וללא ריח לוואי, לספיגה משופרת והיענות גבוהה לטיפול. בקבוקון לחיץ, נוח לטפטוף.

 

טיפות ויטמין D3

די-ויט טבליות

כל טבליה מכילה 400 IU ויטמין D3 בטבליות קטנות במיוחד ונוחות לבליעה, להיענות גבוהה לטיפול. מכיל 90 טבליות.

 

ויטמין די-ויט

די-ויט 1000 טיפות

כל טבליה מכילה 1000 IU ויטמין D3 בטבליות קטנות במיוחד ונוחות לבליעה, להיענות גבוהה לטיפול. מכיל 30 טבליות.

 המינון המומלץ  של ויטמין D3 ע"י האגודה האמריקאית לאוסטאופורוזיס  והעמותה הישראלית לאוסטיאופורוזיס הוא 800-1000 IU.

 

טבליות ויטמין D3
די ויט

* תוסף תזונה

די-ויט טבליות

כל טבליה מכילה 400 IU ויטמין D3 בטבליות קטנות במיוחד ונוחות לבליעה, להיענות גבוהה לטיפול. מכיל 90 טבליות.

 

ויטמין די-ויט

די-ויט 1000 טיפות

כל טבליה מכילה 1000 IU ויטמין D3 בטבליות קטנות במיוחד ונוחות לבליעה, להיענות גבוהה לטיפול. מכיל 30 טבליות.

 המינון המומלץ  של ויטמין D3 ע"י האגודה האמריקאית לאוסטאופורוזיס  והעמותה הישראלית לאוסטיאופורוזיס הוא 800-1000 IU.

 

טבליות ויטמין D3

היכן ניתן להשיג: בתי המרקחת, קופות החולים ורשתות הפארם

מכבי לוגו
לוגו ניו פארם
לוגו מאוחדת
לוגו לאומית
סופר פארם לוגו
לוגו כללית

בתי מרקחת פרטיים

מכבי לוגו
לוגו מאוחדת
לוגו לאומית
לוגו ניו פארם
לוגו כללית
סופר פארם לוגו

בתי מרקחת פרטיים

בישראל בעשור האחרון בוצעו מחקרים, אשר מצביעים על חסר גדול של ויטמין D ובשכיחות גבוהה.4

החסר בוויטמין D 6,7 קיים בעוצמה מרשימה אף שישראל היא מדינה שטופת שמש.

הסיבות לחסר בוויטמין D הן:

  • תכולת הוויטמין D במזון דלה : פחות מ 100IU  ליום ( ורק 50% נספג במעיים). העשרת מוצרי חלב ואחרים היא במיעוט.
  • הגבלת החשיפה לשמש בגלל ההוראות לסיכון מסרטן עור ואי חשיפה בזמן המתאים.
  •  אנשים המכוסים באופן קבוע כאשר נמצאים בחוץ: אנשים המתגוררים בבתי אבות או מוסדות אחרים ומנועים מיציאה החוצה.
  •  אנשים עם מצבים רפואיים מסוימים כגון מחלת צליאק ומחלת מעי דלקתית.
  •  אנשים הנוטלים תרופות המשפיעות על רמות וויטמין D כגון תרופות נגד אפילפסיה
  •  אנשים כהי עור.
  •  אנשים הסובלים מהשמנה או מעודף משקל.
  • מבוגרים עם גורמי סיכון.

במחקר שפורסם ב- IMAJ ב- 2010 4  Vitamin D insufficiency in a sunny environment הצביעו התוצאות על כך שמחסור בוויטמין D משותף לכל הגילים, המינים והעונות בישראל – מדינה המאופיינת באקלים ים תיכוני שטוף שמש.

כאשר קבוצות אתניות מסוימות עשויות להיות בסיכון גבוה במיוחד.

פעולת וויטמין D עונה גם להגדרת הורמון . הוא מעודד ספיגת סידן מהמעי ויש לו חשיבות בשמירה על רמות פוספט תקינות למינרליזציה, לצמיחה ולהתחדשות העצם.3

וויטמין D נוצר באופן טבעי מחשיפת העור לקרני אולטרה סגול B מאור השמש, ממקורות תזונתיים וטיפול משלים של ויטמין D 3.

מזונות עשירים בוויטמין D כוללים דגים שמנים, חלמון ביצה, שמן דגים וסוגים שונים של פטריות3. צריכת מזונות אלה אינה תדירה, לכן תצרוכת הוויטמין שלנו מתקבלת ממזונות מועשרים בוויטמין D , מחשיפה לאור השמש וטיפול משלים של וויטמין D 3.

 

מחלה הפוגעת במסת העצם. בגילאי 50 ומעלה חל תהליך מואץ של איבוד מסת העצם הפוגע בעיקר בעצם הספוגית המצויה בגופי החוליות, עצמות שורש כף היד וצוואר הירך.

שברים בגופי החוליות מביאים לידי קיצור קומה ולכאבי גב קשים.  שבר בצוואר הירך עלול להביא

לידי קיצור הרגל, לצליעה ולנכות קבועה.

50% מהנשים ו 20%- מהגברים מעל גיל 50 יסבלו משבר אוסטאופורוטי.

מחסור בוויטמין D3 הינו גורם סיכון מרכזי לאוסטאופורוזיס ולשברים הנוצרים ממנו.

D-VIT  מכיל ויטמין D3 החיוני לבניית העצם

וויטמין D3 -מעודד ומווסת ספיגת סידן. וויטמין D3  הוא צורתו הטבעית של הוויטמין בגוף ולכן ספיגתו יעילה ביותר.

הוויטמין נוצר בגופנו בעור בעקבות חשיפה לשמש. חשיפה לאור השמש יעילה רק כאשר העור נחשף לקרינה אולטרה סגולה. קרינה זו מסופקת רק כאשר השמש נמצאת גבוהה בשמיים, כלומר למשך כמה שעות מעטות בכל יום, בעיקר בקיץ.

גורמים נוספים המשפיעים על מידת יכולתו של העור לייצר ויטמין D3 בעזרת השמש , הם צבע העור )מלנין-חוסם את מרבית הקרינה האולטרה סגולה ולכן אצל כהי העור חוסר בוויטמין D נפוץ יותר( ושימוש במקדמי הגנה.

על פי המלצת הארגון האמריקאי NOF (National osteoporosis foundation), ארגון הבריאות המוביל בעולם למניעת אוסטאופורוזיס ושברים בעצמות והמלצות העמותה הישראלית לאוסטיאופורוזיס, מומלץ לכל אחד מעל גיל 50 על נטילת וויטמין D במינון יומי של

 800IU-1000IU. המלצה זאת מקבלת משנה תוקף עקב הימנעות האוכלוסייה מחשיפה לשמש, עקב החשש מסרטן העור

ידוע כי קולטנים לוויטמין D נמצאים על גבי תאים רבים ומגוונים, עובדה המצביעה על קשר אפשרי

למחלות שונות ותפקודיו החיוניים של ויטמין ,D מלבד שימור מסת העצם.  לאחרונה פורסמו מאמרים בהם נראה כי לוויטמין D עשויה להיות השפעה מסוימת במגוון תהליכים.

 

בריאות העצם

מחקרים קליניים רבים הוכיחו חד משמעית כי מחסור בוויטמין D הביא לירידה בספיגת הסידן וכתוצאה מכך לעלייה בסיכון לשברים. מסתבר שחשיבותו של ויטמין D גבוהה מזו של הסידן לשמירה על מסת עצם תקינה.  במחקר שנערך בקרב אנשים בריאים לגבי הצריכה יומית של סידן וויטמין ,D הראה כי אנשים עם רמות מספקות של ויטמין D בדם היו בעלי רמות רצויות

של PTH (ההורמון האחראי על משק הסידן בעצם( גם כאשר צרכו פחות מ-800 מ”ג סידן.

 

מניעת רככת בילדים

 בילדים ובתינוקות רככת היא מחלה הנגרמת כתוצאה ממחסור חמור בוויטמין D , הגורם לירידה

במינרליזציה של העצם שנמצאת בתהליך גדילה. שרותי הבריאות ממליצים על מתן ויטמין D3 במינון אחיד של 400 יחידות בינלאומיות לכלל התינוקות מהימים הראשונים לחייהם ועד גיל שנה.

 

הריון והתפתחות העובר והילוד

 לוויטמין D ישנה חשיבות רבה בתקופת ההיריון. מחסור בוויטמין D בזמן ההיריון ישפיע על התפתחות העובר ובהמשך על התפתחות התינוק. אצל התינוק ישפיע הדבר בכך שתתכן ירידה במינרליזציה של העצם, הפרעה בגדילה, רככת ועלייה בסיכון לשברים.

 

סרטן

 ידוע שלוויטמין D תפקיד בבקרת גנים וגדילת תאים. תוספת שלו עשויה לעכב גדילה של תאים

סרטניים.

מינונים גדולים של ויטמין D עשויים להוריד את הסיכון לסרטן, כך נקבע גם על-פי מחקר אמריקני בן ארבע שנים על-ידי חוקרים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת Creighton , אשר כלל יותר מ 1,100- נשים מעל גיל 55 . נשים שנטלו סידן וויטמין D במינון הגבוה פי שלושה מזו המומלצת לצריכה יומית לאנשים בגיל העמידה היו בשכיחות נמוכה ב 60%- לסרטן , לעומת נשים שלא נטלו את הוויטמין.

 

מערכת החיסון

ויטמין D הינו רכיב תזונה חשוב במיוחד למערכת החיסונית והבריאות הכללית,  לוויטמין השפעה

מכרעת על מערכת החיסון ובהתמודדות כנגד וירוסים,  כמו וירוס השפעת.

במחקרים בקרב ילדים,  נמצא כי בילדים שצרכו 1,200  יחידות בינלאומיות  ויטמין ,D רק אחד מתוך עשרה חלה בשפעת , לעומת קבוצת הביקורת בו חלו אחד מתוך חמישה.

 

כאב

כמות מספקת של ויטמין D עשויה לעזור ולשלוט בכאב כרוני.  חוקרים מהמרכז המקיף של “Mayo "  לשיקום כאבים, שבמינסוטה,  דיווחו כי אחד מכל ארבעה חולים שסבלו מכאב כרוני סבלו גם מרמות לא מספקות של ויטמין D בדם . חולים שסבלו מכמות לא מספקת של ויטמין D נזקקו גם למינונים גבוהים יותר של מורפיום לאורך תקופות ארוכות יותר.

 

עייפות ודכאון

במחקר רב מרכזי בארה”ב ואיטליה בקרב נשים וגברים מעל גיל 65 נמצא סיכון מוגבר לפתח תסמיני דיכאון,  בקבוצה שנצפו בה רמות נמוכות של ויטמין D בדם.  במחקר אחר,  נמצא קשר בין רמות נמוכות של ויטמין,  D לעייפות ודיכאון עונתי, שיפור ניכר בדיכאון לפי סולם מדד המילטון נמצא עם שיפור ברמות ויטמין D בסרום.

 

סוכרת

רמות נמוכות של ויטמין D בדם משפיעות על הסינתזה והפרשת הורמון האינסולין מתאי ביתא

בלבלב והסיכוי לפתח עמידות לאינסולין.  במחקר אחר נצפה שרמה נמוכה של ויטמין D3 מתחת ל 20- נ”ג/מ”ל הייתה קשורה בתנגודת לאינסולין ותסמונת מטבולית.

 

מחלות אוטואימוניות

מחקר ארוך טווח,  שבו עקבו במשך מספר שנים אחר 115,000 נשים,  הצביע על הקשר בין מחלות אוטואימוניות כדלקת מפרקים וחסר בוויטמין .D כמו כן,  נמצא מתאם בין רמות ויטמין D נמוכות ועלייה בסיכון לטרשת נפוצה , לופוס ופיברומיאלגיה.

 

יתר לחץ דם

נטילת ויטמין D הפחיתה רמות לחץ דם בחולים, כמו כן,  פעילות רנין אנגיוטנסין הושפעה מרמות

ויטמין D בדם )רנין אנגיוטנסין-מערכת הורמונלית המהווה חלק חשוב בבקרת לחץ דם(.

 

מחלות לב

נמצא מתאם משמעותי בין רמות נמוכות של ויטמין D בסרום בקרב חולים עם מחלות לב (CHF). כמו כן , נמצא קשר בין המחסור לחומרת הסימפטומים.

החוקרים סבורים כי רמות נמוכות של הוויטמין עלולות להביא לשינויים ברמות הסידן בשריר הלב

והתכווצותו של שריר הלב.

מערכת העצבים

מחקרים אחרונים הראו כי ייתכן קשר אפשרי בין מחסור בוויטמין D ותפקודה של מערכת העצבים

המרכזית,  אי לכך מחסור בוויטמין ,D יכול להשפיע בעקיפין על מחלות כגון  אלצהיימר וטרשת

נפוצה.

 

תפקוד המח

 בסקירה חדשה לגבי יתרונותיו של ויטמין ,  D חוקרים מהמוסד למחקר של בית החולים לילדים אוקלנד גילו כי ישנן ראיות רבות לכך שוויטמין D חשוב להתפתחות המוח ותפקודו,  אי לכך אנשים בסיכון גבוה לחוסר בוויטמין צריכים לקחת תוספות

 

די-ויט 400 טבליות – בהעדר הוראה אחרת מהרופא, המינון המומלץ הוא 1 טבליה ביום. יש ליטול את הטבליה עם מים לאחר הארוחה.

 

די-ויט 1000 טבליות – המינון המומלץ הוא 1 טבליה ביום. יש צורך להיוועץ ברופא. יש ליטול את הטבליה עם מים לאחר הארוחה.

 

די-ויט 400 טיפות – בהעדר הוראה אחרת מהרופא המינון המומלץ הוא: 1 טיפה ביום (400 יב"ל). מינון זה מתאים לתינוקות מיום הלידה ועד גיל שנה , ע"פ הנחיות טיפת חלב. כמו כן מתאים למבוגרים. יש לטפטף את מספר הטיפות המומלץ לכפית ולבלוע את תכולת הכפית.  אין להזליף ישירות לפה.

 

די-ויט 200 טיפות – בהעדר הוראה אחרת מהרופא המינון המומלץ הוא: 2 טיפות ביום (400 יב"ל). מינון זה מתאים לתינוקות מיום הלידה ועד גיל שנה , ע"פ הנחיות טיפת חלב. כמו כן מתאים למבוגרים. יש לטפטף את מספר הטיפות המומלץ לכפית ולבלוע את תכולת הכפית.  אין להזליף ישירות לפה.

תוסף תזונה.

המידע אינו מהווה המלצה לטיפול ואינו מחליף פניה לרופא.

מומלץ להיוועץ ברופא ילדים או אחות טיפת חלב לפני השימוש בתינוקות.

נשים בהריון, נשים מניקות, אנשים הנוטלים תרופות מרשם וילדים  – יש להיוועץ ברופא.

 

Ref:

  1. העמותה הישראלית לאוסטיאופורוזיס
  2. Health Quality Ontario. Clinical utility of vitamin D testing : an evidence based analysis.Ont Health Technol Assess Ser. 2010;10:1-93
  3. Oren Y. et al. Vitamin D insufficiency in a sunny environment: a demographic and seasonal analysis. Isr Med Assoc J ,2010.12(12):p. 751-6
  4. Hochwald O., Hypovitaminosis D among inpatients in a sunny country. Isr Med Assoc J , 2004.6(6): p. 381
  5. "ויטמין D קסם זמין או אשליה נוחה?" Israeli Journal of Family Practice, March 2012;167
  6. " חוסר ויטמין D – אמיתי או מדומה" Israel Journal of Family Practice , September

הנכם מוזמנים לשיחה ששווה לכם בריאות
לייעוץ ומידע התקשרו 1-800-800-678

הנכם מוזמנים לשיחה
ששווה לכם בריאות
לייעוץ ומידע התקשרו
1-800-800-678

חייג עכשיו 1-800-800-678